
We maken de pers warm voor de HVAC-software van Hysopt
PR retainer
Hysopt heeft een unieke softwareoplossing ontwikkeld om HVAC-installaties (verwarming, ventilatie en airconditioning) te optimaliseren. Om de naamsbekendheid te vergroten en de nummer één referentie op het vlak van HVAC-softwareoplossingen te worden, schakelde de organisatie Evoke in als pr-partner.
Partnerschappen aangaan via publiciteit Nadat Hysopt zich aanvankelijk vooral richtte op directe verkoop aan constructeurs, is de focus de voorbije jaren verschoven naar het opbouwen van relaties met installatiebedrijven, facility managers en ingenieursbureaus. PR kan een waardevol instrument zijn om Hysopt te positioneren als dé softwareoplossing voor potentiële partners. Dat doen we door de publiciteit te vergroten en zo haar thought leadership te delen. Een voorbeeld hiervan is onze perscommunicatie over een recente investeringsronde die 5,3 miljoen euro opbracht, wat zowel nationale als internationale publiciteit opleverde. Dit zit Hysopt in de markt als een technologische kracht om rekening mee te houden.
Digital twin Centraal in onze pr-strategie staat de digital twin-oplossing die Hysopt ontwikkelde voor grotere HVAC-installaties. Deze software laat toe het gedrag en de prestaties van deze installaties te voorspellen vóór de eigenlijke bouwfase. Door optimalisatie kan gemiddeld 30% energiebesparing en 40% emissiereductie worden bereikt. Een van de belangrijkste doelstellingen van Hysopt is namelijk het drastisch verminderen van onze collectieve CO²-uitstoot.
Bewustwording Het unieke karakter van de oplossing van Hysopt, in combinatie met de effecten op zowel ecologisch als economisch vlak, vormen de basis voor onze pr-strategie. Ons doel is om meer bewustzijn te creëren en het belang van HVAC-systeemoptimalisatie duidelijk te maken bij het publiek en potentiële klanten, met behulp van interviews en persberichten, maar ook klantenverhalen en -getuigenissen met concrete gegevens en cijfers. Om onze pr-strategie te ondersteunen en het Hysopt-team zichzelf te laten voorstellen, hebben we een introductievideo opgenomen in hun nieuwe kantoor. Hierin komen de drie verschillende afdelingen aan bod. Deze video kan gebruikt worden op hun eigen website en sociale mediakanalen.
Na jaren van studie en ontwikkeling kan Hysopt eindelijk zijn investeringen verzilveren. Daar werken we als pr-partner graag aan mee.