
Ingebruikname medische beeldvormings- technologie bij ORSI Academy
Persconferentie
Sinds de oprichting in 2010 is de ORSI Academy in Melle uitgegroeid tot een wereldwijd gerenommeerd expertisecentrum voor robotchirurgie. Als een open en inclusief ecosysteem biedt de ORSI Academy een platform voor de veilige en efficiënte implementatie van nieuwe technologieën in de medische sector. Het doel is om de kwaliteit en veiligheid van de moderne gezondheidszorg verder te verbeteren. ORSI Academy biedt on-site trainingen aan voor en door bedrijven, zodat clinici robots optimaal kunnen gebruiken tijdens procedures. Om het trainingsprogramma verder uit te breiden, investeerde het centrum in gloednieuwe medische beeldvormingstechnologie van Siemens Healthineers, de marktleider in medische beeldvormingstechnologie. De investering werd ondersteund door het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling, mogelijk gemaakt door VLAIO.
Met deze nieuwe apparatuur kan ORSI Academy haar aanbod uitbreiden en opleidingen faciliteren in andere klinische disciplines zoals cardiologie, vaatchirurgie, interventionele radiologie en orthopedie. Zo kunnen de mogelijkheden van robotchirurgie gecombineerd worden met de kracht van medische beeldvorming. Op deze manier bevestigt ORSI Academy haar voortdurende bijdrage aan het verbeteren en vergroten van de kwaliteit en veiligheid van onze moderne gezondheidszorg.
Innovatie stimuleren In de aanloop naar de officiële opening in maart 2023, rekende Siemens Healthineers op Evoke om media-aandacht te genereren. Deze samenwerking toont immers hoe zowel de marktleider in medische beeldvormingstechnologie als ORSI Academy innovatie stimuleren aan de top van de gezondheidszorg, om zo de patiëntenzorg verder te verbeteren.
In de aanloop naar het evenement hebben we vak- en bedrijfsmedia benaderd om de mogelijkheden van de nieuwe cluster met eigen ogen te zien in de ORSI Academy. We gaven camerajournalisten de mogelijkheid om professor en uroloog Alex Mottrie, een absolute pionier op dit gebied, te interviewen. Drie tv-zenders maakten van deze gelegenheid gebruik, wat geen toeval is aangezien de inhuldiging van de medische beeldvormingstechnologie een perfect voorbeeld is van visueel interessant nieuws.
Dezelfde dag nog verspreidden we een persbericht, dat landelijk werd opgepikt in zowel bladen als Trends en Het Laatste Nieuws, als vooraanstaande gezondheidsmedia 'De Specialist' en 'Artsenkrant'. Met een twintigtal clippings in print en online media was de PR-campagne een groot succes.